Categories
Bizness

Kādus kritērijus vērtē Google algoritms?

SEO optimizācijas galvenais uzdevums ir nogādāt mājaslapu Google meklētāja rezultātu pirmajās pozīcijās. To var nodrošināt veicot optimizācijas procesus gan lapas saturam, gan tehniskajai uzbūvei. Bet mēs, SEO Aģentūras pārstāvji, nereti saņemam jautājumus par to, ko tad īsti vērtē Google algoritms. Lai gan Google visas savas kārtis plašākai publikai neatklāj, tomēr ir zināmi galvenie aspekti, kas ietekmē sasniedzamo rezultātu. Tāpēc esam apkopojuši galveno, kas Tev jāzina. 

Atbilstība tēmai jeb meklētajam atslēgvārdam

Google algoritms ir kļuvis tik advancēts, ka tas izprot ne tikai meklētās informācijas tēmu, bet arī nodomus, ar kādu tas tiek meklēts. Protams, veids kā tas strādā, tiek turēts tik pat lielā noslēpumainībā kā algoritma darbība, tomēr rezultāti runā paši par sevi. Google algoritms spēj noteikt ne tikai atbilstību un atslēgvārda izmantošanu, bet arī mērķi. Piemēram, algoritms var atšķirt, persona, kas meklē informāciju atrodas izpētes vai pirkšanas fāzē. Tāpēc, ja vēlies sasniegt plašāku auditoriju, lapā ievieto dažāda rakstura un mērķa saturu, protams, neaizmirstot par atslēgvārdu izmantošanu. 

Jauns un saistošs

Ne tikai atbilstība tēmai, bet arī aktualitāte ir tā, kas nosaka cik augstu rezultātu sarakstā nonāks lapa. Tāpēc pietiks gulēt uz veciem lauriem. Ir laiks ne tikai optimizēt saturu pievienojot saites un atslēgvārdus, bet arī iekļaut aktuālāko informāciju. Piemēram, ja tavā lapā tiek apskatītas SEO tendences, raksts ‘SEO tendences 2017’ bez šaubām sasniegs krietni vien zemāku vērtējumu kā ‘SEO aktualitātes 2023’. Un pat ja atslēgvārdi izmantoti vienādi un optimizācija veikta vienlīdz kvalitatīvi. Kāpēc? Atbilde ir vienkārša – lasītāju un pircēju interesē ne tikai kvalitāte, bet arī aktualitāte. Tāpat ar Google algoritmu. 

Viedierīcēm draudzīgs

Jā, joprojām vēl šodien mēs runājam par viedierīcēm draudzīgu, vai drīzāk jāsaka nedraudzīgu lapu eksistenci. Protams, mājas lapas ir skaistas uz lieliem ekrāniem, bet būsim godīgi, cik bieži ātrākie un bieži vien svarīgākie Google meklējumi tiek izdarīti tieši no mazākiem ekrāniem – viedtālruņiem, viedpulksteņiem un planšetēm. Tāpēc, joprojām lapām jāpilda savas funkcijas kā uz lielajiem datora ekrāniem, tā uz mazākajiem viedierīču ekrāniem. Un to atzinīgi novērtēs ne tikai lietotājs, bet arī Google algoritms. 

Ja arī Tu meklē palīgus, kas nogādās Tavu lapu starp nozares līderiem – SEO Aģentūra būs īstā izvēle. Mūsu profesionāļu komanda ne tikai sakārtos Tavu lapu, bet arī padarīs to pievilcīgu skarbajam un prasīgajam Google algoritmam.